Informacje, konkursy, artykuły, aktualności - czyli blog
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Zapowiedź wydawnicza: książka Uważne uczenie się. Zredukuj stres i zwiększ produktywność mózgu, by uczyć się efektywnie 0
 
Wydawnictwo Studio Blok przygotowało książkę pt. Uważne uczenie się. Zredukuj stres i zwiększ produktywność mózgu, by uczyć się efektywnie. Jest to polska edycja książki Mindful learning Wydawnictwa Exisle. Jej autorami są dr Richard Chambers i dr Craig Hassed – uznani specjaliści w dziedzinie uważności (mindfulness) i stosowania jej w edukacji. Opracowanie jest skierowane zarówno do nauczycieli i wykładowców, jak i studentów, autodydaktów oraz rodziców.
 
„Najpiękniejszą rzeczą, jakiej możemy doświadczyć, jest dotknięcie tego, co owiane tajemnicą. Jest to fundamentalne uczucie, które stoi u kolebki prawdziwej sztuki i prawdziwej nauki. Ten, kto go nie zna i nie jest w stanie dziwić się, ten, kto nie odczuwa zdumienia, równie dobrze mógłby być martwy – być zdmuchniętą świeczką.” (Albert Einstein)
 
Najważniejsze w procesie uczenia się są momenty, w których odkrywamy, że otaczający nas świat jest fascynujący. To one wpływają na nasz rozwój osobisty oraz powodują, że mamy pełny kontakt ze sobą. Jednak powszechne sztywne podejście do nauki sprawia, że dzieci tracą wrodzoną radość z odkrywania i chęć uczenia się nowych zagadnień. Nasiąkają także nieuwagą rodziców oraz nawykiem podejmowania kilku działań naraz, co pogarsza koncentrację i pamięć, rozprasza i zwiększa poziom stresu.
 
Poradnik Uważne uczenie się jest opracowaniem, które przedstawia możliwości wykorzystania koncepcji uważności (mindfulness) zarówno w procesie uczenia się, jak i nauczania. Autorzy, wychodząc od historii i założeń nurtu, prowadzą narrację wykładu poprzez informacje o kontekstach zastosowania uważności w środowiskach nastawionych na tzw. uczenie głębokie lub osiągnięcie stanu flow aż po praktykę – książkę kończy dwanaście ćwiczeń regulujących uwagę charakterystycznych dla praktyki mindfulness. Stosowanie uważności zwiększa efektywność uczących się i nauczających, wspomaga ich rozwój osobisty, pomaga zachować dobrostan fizyczny i umysłowy, a także pomaga zredukować stres, zapobiegając np. atakom paniki czy pogorszeniu zdrowia. Techniki zawarte w poradniku pomogą wyodrębnić i skoncentrować się na tym, co najważniejsze we współczesnym natłoku informacji. Z kolei dla nauczycieli, edukatorów i autodydaktów Uważne uczenie się to, poza teorią i praktyką, użyteczne wskazanie odniesień i źródeł, które inspirują do rozwijania we własnym zakresie warsztatu wykorzystywanego podczas nauczania.
 
Istotną część książki stanowią ćwiczenia medytacyjne. Pomagają one rozwijać postawę pełną otwartości i akceptacji, a tym samym mogą pomóc we wzbudzeniu u uczniów chęci do nauki, zapamiętywaniu nowych informacji i rozwijaniu skupienia. Praktykowanie technik zawartych w książce pomoże uczniom wydobyć ich kreatywny potencjał, zwiększy elastyczność umysłową, a także rozwinie umiejętność rozwiązywania problemów i poprawi zdolność kojarzenia oraz tzw. głębokiego uczenia się. Wskazówki zawarte w książce pozwolą skutecznej wykorzystać czas przeznaczony na naukę.
 
Autorzy książki – dr Craig Hassed i dr Richard Chambers – są uznanymi ekspertami w dziedzinie uważności. Początkowo swoje metody wypróbowali i rozwijali na Uniwersytecie Monash, Melbourne, jednak w krótkim czasie ich koncepcja uważnego uczenia została zastosowana na innych uczelniach. Posiadają bogatą praktykę w prowadzeniu szkoleń – zarówno dla nauczycieli, jak i dla studentów oraz uczniów – z zakresu uważności i jej zastosowania w środowiskach edukacyjnych.
 
Koncepcja uważności jest rozwijana od blisko 40 lat, a jej prekursorem jest Jon Kabat-Zinn, który wykorzystywał medytację uważności w leczeniu pacjentów z chronicznym bólem.
Uważne uczenie się jest książką dla osób, które chcą:
  • wyraźnie dostrzegać to, co najważniejsze w gęstym szumie informacyjnym;
  • poprzez praktykę uważności, skupić się na tych aspektach rzeczywistości, które do tej pory były przed nimi ukryte lub niewyraźne;
  • rozpoznawać, a następnie zmieniać niekorzystne schematy myślowe, sztywne przekonania i nawyki;
  • mądrze korzystać z nowoczesnych technologii, minimalizując ich negatywny wpływ na koncentrację;
  • umiejętnie radzić sobie ze stresem, z brakiem motywacji i wysokimi wymaganiami stawianymi w szkole lub pracy;
  • w sposób satysfakcjonujący komunikować się z innymi, zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym;
  • wykorzystywać uważność, by uczyć z dbałością o innych i o siebie, zachęcać do eksperymentowania i dociekania, jednocześnie utrzymując dyscyplinę wśród uczniów.
Informacje szczegółowe:
Tytuł: Uważne uczenie się. Zredukuj stres i zwiększ produktywność mózgu, by uczyć się efektywnie
Autorzy: Dr Craig Hassed i Dr Richard Chambers
Tłumaczenie: Agata Redlicka i Oskar Kaczmarek
Wydawnictwo: Studio Blok
Oprawa: miękka
Liczba stron: 240
Format: 17 x 23 cm
Cena katalogowa: 39,90 zł
Rok wydania: 2018, lipiec
Patronat: Polskie Towarzystwo Mindfulness, Stowarzyszenie Nauczycieli MBSR i MBCT, Pracownia Mindfulness
Patronat medialny: Bliżej Przedszkola, Sygnał, Psychologia w Praktyce, Charaktery, Remedium, Polskie Radio RDC
 
 

Książka, prosto z drukarni, trafi do Kluboksięgarni.pl w drugiej połowie lipca.

Więcej informacji o książce znajdziecie na jej FB fan page Uważne uczenie się

Zapraszamy!

[STUDIO BLOK]

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl